HyMy-kylän apuvälinepalveluissa sinut kohdataan kiireettömästi ja asiantuntevasti Metropolia Ammattikorkeakoulun apuvälineteknikko-opiskelijoiden toimesta, ohjaavan opettajan valvonnassa. 

  • Ensikäynnillä teemme kanssasi apuvälinetarpeen arvioinnin
  • Ensikäynnin perusteella suunnittelemme ja valmistamme sinulle yksilöllisen apuvälineen.
  • Saat meiltä myös ohjausta apuvälineen käytössä, lisätietoa ja jatkosuosituksia.
  • Tarvittaessa varaamme sinulle seurantakäynnin.

Perinteisten menetelmien rinnalla apuvälinepalveluissamme on käytössä uusinta teknologiaa, kuten sähköistä mallintamista, jyrsintää sekä 3D-tulostamista.

Tarkempaa tietoa apuvälinepalveluistamme saat syyskuun alussa.

Mitä apuvälineteknikko tekee?

Apuvälineteknikko on teknisen apuvälinehuollon asiantuntija. Hän tukee ihmisen toiminta- ja liikkumiskykyä apuvälineiden avulla. Apuvälineteknikko ymmärtää itsenäisen selviytymisen merkityksen ja mahdollisuudet elämän eri vaiheissa ja tietää eri sairauksien vaikutuksista toimintakykyyn.

Sinun parhaaksi

HyMy-kylässä tärkein tavoitteemme on tuottaa laadukkaita hyvinvointi- ja terveyspalveluja kiireettömästi, yksilöllinen tilanteesi huomioiden.

Sinun on hyvä tietää, että

  • HyMy-kylässä toimit asiakkaana oppimistilanteessa, jossa opiskelijamme harjoittelevat ohjaavan opettajan valvonnassa ammatillisten taitojensa lisäksi mm. ihmislähtöistä asiakastilanteessa toimimista.
  • opiskelijan sinulle tekemän tutkimus- ja kuntoutumissuunnitelman tarkastaa ja hyväksyy aina ohjaava opettaja.
  • käyntisi aikana mukana saattaa olla vastaavan opiskelijan lisäksi hänen opiskelijakollegoitaan seuraamassa tilannetta.
  • Jos näytät alle 13-vuotiaalta, tarkistamme ikäsi, sillä alle 13-vuotiailta tarvitaan huoltajan suostumus toimintaan osallistumiseen.

Palautteesi on meille tärkeä

Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiantuntevaa, kiireetöntä, joustavaa ja yksilöllistä palvelua. Palautteesi on meille tärkeää toiminnan ja palvelujen kehittämisen kannalta. Anna meille palautetta, jotta osaamme kehittää toimintaamme. Vastaa asiakaspalautekyselyyn e-lomakkeella.

HyMy-kylän potilasasiamies

  • antaa tietoa asiakkaan oikeuksista ja asemasta
  • neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
  • neuvoo potilaslakiin liittyvissä asioissa

Potilasasiamies ei anna selvityksiä tai ota kantaa hoitopäätöksiin tai mahdollisiin hoitovahinkoihin.

Voit jättää yhteydenottopyynnön potilasasiamiehelle sähköpostilla osoitteeseen potilasasiamies.hymykyla [at] metropolia.fi

Vakuutus

Metropolia Ammattikorkeakoululla on potilasvakuutus, joka korvaa potilasvahinkolain piiriin kuuluvat potilasvahingot. Metropolialla on lisäksi yleinen vastuuvakuutus opetustoiminnan vahinkotapahtumia varten. Vastuuvakuutuksen ehdot ovat nähtävissä HyMy-kylässä.

Asiakas- ja henkilörekisteri

Metropolia Ammattikorkeakoulun HyMy-kylän opetusasiakas- ja henkilörekisteri 

Tallennettu 22.1.2020 - 15:09