HyMy-kylän perhepalveluissa sinut kohdataan kiireettömästi ja asiantuntevasti Metropolia Ammattikorkeakoulun moniammatillisen opiskelijajoukkomme toimesta, ohjaavien opettajien valvonnassa. 

Tavoitteenamme on tukea sinun, perheesi ja siihen kuuluvan yksilön hyvinvointia ja terveyttä monipuolisella palvelutarjonnallamme.

Palvelutarjonnassamme on tänä syksynä mm.

  • perhevalmennuksia
  • imetysvastaanottoa
  • perhekahvilatoimintaa
  • perhepäivä-tapahtuma

Perhevalmennukset

Metropolian terveysalan opiskelijat pitävät perhevalmennusta syksyllä 2021 etänä Zoomin kautta sekä yhden kerran Myllypuron kampuksella. 

Olet lämpimästi tervetullut osallistumaan tilaisuuksiin oman mielenkiintosi ja aikataulusi mukaan.

Lue lisää perhevalmennuksista ja tule mukaan!

Tukea imetyksen alkuun ja arkeen 

Tervetuloa imetysohjausvastaanotolle Metropolian HyMy-kylän perhepalveluihin 19.10.-19.11.2021 Myllypuron kampukselle. 

Asiakkaaksi voi tulla raskaana oleva tai hiljattain synnyttänyt, jolla on jotakin imetykseen liittyvää tiedon ja tuen tarvetta. 

  • Imetysohjauksessa saat yksilöllistä ohjausta ja tukea imetykseen ja imetyksen aloittamiseen. 
  • Ohjaus sisältää sanallista neuvontaa ja tarvittaessa mahdollisen imetyksen havainnointia. 
  • Tavoitteena on lisätä imetystietouttasi ja tukea imetysluottamustasi.
  • Ohjauksen toteuttaa kätilön tai terveydenhoitajan tutkintoa tai imetysohjauskoulutusta suorittava opiskelija opettajan ohjauksessa. 

Imetysvastaanoton palvelu on maksutonta.

Lisätietoja vastaanotosta, ja ajanvaraus sähköpostilla (Sari.Haapio [at] Metropolia.fi) tai soittamalla 040-7145127.

Perhekahvilatoiminta

Perhekahvilatoimintamme käynnistyy yhteistyössä Mannerheimin Lastensuojeluliiton Myllypuron paikallisyhdistys Ry:n kanssa 9.11. - 7.12.2021.

Perhekahvila on avoinna 9.11. lähtien aina tiistaisin klo 9-11.

Lue lisää HyMy-kylän perhekahvilasta

Perhepäivä-tapahtuma 18.11.2021 klo 9 - 12.15 

Tapahtumapaikkana on Myllypuron kampuksemme ja päivä sisältää mm. puheenvuoroja ja toiminnallisia pisteitä ympäri kampusta.

Julkaisemme tarkennetun ohjelman lokakuun aikana. 

Sinun parhaaksi

HyMy-kylässä tärkein tavoitteemme on tuottaa laadukkaita hyvinvointi- ja terveyspalveluja kiireettömästi, yksilöllinen tilanteesi huomioiden.

Sinun on hyvä tietää, että

  • HyMy-kylässä toimit asiakkaana oppimistilanteessa, jossa opiskelijamme harjoittelevat ohjaavan opettajan valvonnassa ammatillisten taitojensa lisäksi mm. ihmislähtöistä asiakastilanteessa toimimista.
  • opiskelijan sinulle tekemän tutkimus- ja kuntoutumissuunnitelman tarkastaa ja hyväksyy aina ohjaava opettaja.
  • käyntisi aikana mukana saattaa olla vastaavan opiskelijan lisäksi hänen opiskelijakollegoitaan seuraamassa tilannetta.
  • Jos näytät alle 13-vuotiaalta, tarkistamme ikäsi, sillä alle 13-vuotiailta tarvitaan huoltajan suostumus toimintaan osallistumiseen.

Palautteesi on meille tärkeä

Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiantuntevaa, kiireetöntä, joustavaa ja yksilöllistä palvelua. Palautteesi on meille tärkeää toiminnan ja palvelujen kehittämisen kannalta. Anna meille palautetta, jotta osaamme kehittää toimintaamme. Vastaa asiakaspalautekyselyyn e-lomakkeella.

HyMy-kylän potilasasiamies

  • antaa tietoa asiakkaan oikeuksista ja asemasta
  • neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
  • neuvoo potilaslakiin liittyvissä asioissa

Potilasasiamies ei anna selvityksiä tai ota kantaa hoitopäätöksiin tai mahdollisiin hoitovahinkoihin.

Voit jättää yhteydenottopyynnön potilasasiamiehelle sähköpostilla osoitteeseen potilasasiamies.hymykyla [at] metropolia.fi

Vakuutus

Metropolia Ammattikorkeakoululla on potilasvakuutus, joka korvaa potilasvahinkolain piiriin kuuluvat potilasvahingot. Metropolialla on lisäksi yleinen vastuuvakuutus opetustoiminnan vahinkotapahtumia varten. Vastuuvakuutuksen ehdot ovat nähtävissä HyMy-kylässä.

Asiakas- ja henkilörekisteri

Metropolia Ammattikorkeakoulun HyMy-kylän opetusasiakas- ja henkilörekisteri 

Tallennettu 16.8.2021 - 16:17