HyMy-kylän matalan kynnyksen neuvonnassa ja ohjauksessa sinut kohdataan ilman ajanvarausta, kiireettömästi ja asiantuntevasti Metropolia Ammattikorkeakoulun sosiaali- ja terveysalan opiskelijoiden toimesta, ohjaavan opettajan valvonnassa. 

Pysäkki - matalan kynnyksen sosiaali- ja terveysneuvonta

Pysäkiltä saat apua esim. 

•    terveysasioihin
•    sähköisten asiointipalvelujen käyttöön
•    asunnonhakuun
•    Kela-asioihin
•    muihin etuusasioihin

Terveysneuvonnassa saat ohjausta oman hyvinvointisi tueksi.

Pysäkki on auki 1.9. lähtien aina perjantaisin klo 9-13. Toimipiste tarkentuu elokuussa.

Aivoterveysriskin tunnistaminen ja aivoterveyden edistäminen 

Moniammatillinen opiskelijaryhmämme palvelee sinua torstaisin 2.9.-16.9.2021. Tarkempaa tietoa palvelustamme saat elokuussa.

Perhekahvilatoiminta

Perheille suunnatut palvelumme käynnistyvät perhekahvilatoiminnalla 9.11.-7.12.2021 aina tiistai aamupäivisin. Tarkempaa tietoa toiminnasta saat syyskuussa.

Myös muut matalan kynnyksen neuvonta- ja ohjauspalvelut tarkentuvat elokuussa.

Sinun parhaaksi

HyMy-kylässä tärkein tavoitteemme on tuottaa laadukkaita hyvinvointi- ja terveyspalveluja kiireettömästi, yksilöllinen tilanteesi huomioiden.

Sinun on hyvä tietää, että

  • HyMy-kylässä toimit asiakkaana oppimistilanteessa, jossa opiskelijamme harjoittelevat ohjaavan opettajan valvonnassa ammatillisten taitojensa lisäksi mm. ihmislähtöistä asiakastilanteessa toimimista.
  • opiskelijan sinulle tekemän tutkimus- ja kuntoutumissuunnitelman tarkastaa ja hyväksyy aina ohjaava opettaja.
  • käyntisi aikana mukana saattaa olla vastaavan opiskelijan lisäksi hänen opiskelijakollegoitaan seuraamassa tilannetta.
  • Jos näytät alle 13-vuotiaalta, tarkistamme ikäsi, sillä alle 13-vuotiailta tarvitaan huoltajan suostumus toimintaan osallistumiseen.

Palautteesi on meille tärkeä

Tavoitteenamme on tarjota sinulle asiantuntevaa, kiireetöntä, joustavaa ja yksilöllistä palvelua. Palautteesi on meille tärkeää toiminnan ja palvelujen kehittämisen kannalta. Anna meille palautetta, jotta osaamme kehittää toimintaamme. Vastaa asiakaspalautekyselyyn e-lomakkeella.

HyMy-kylän potilasasiamies

  • antaa tietoa asiakkaan oikeuksista ja asemasta
  • neuvoo ja tarvittaessa avustaa muistutuksen tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä
  • neuvoo potilaslakiin liittyvissä asioissa

Potilasasiamies ei anna selvityksiä tai ota kantaa hoitopäätöksiin tai mahdollisiin hoitovahinkoihin.

Voit jättää yhteydenottopyynnön potilasasiamiehelle sähköpostilla osoitteeseen potilasasiamies.hymykyla [at] metropolia.fi

Vakuutus

Metropolia Ammattikorkeakoululla on potilasvakuutus, joka korvaa potilasvahinkolain piiriin kuuluvat potilasvahingot. Metropolialla on lisäksi yleinen vastuuvakuutus opetustoiminnan vahinkotapahtumia varten. Vastuuvakuutuksen ehdot ovat nähtävissä HyMy-kylässä.

Asiakas- ja henkilörekisteri

Metropolia Ammattikorkeakoulun HyMy-kylän opetusasiakas- ja henkilörekisteri 

Tallennettu 16.6.2020 - 15:51