Jatkuvaa oppimista ja työelämäyhteistyötä
Osaamisalueen tutkintorakenne perustutkinnosta ylempään AMK-tutkintoon jo itsessään tarjoaa yhden vahvan polun yksilön ja yhteisön osaamisen kartuttamiseen ja päivittämiseen. Myös muita terveysalan asiantuntijatehtävissä toimiville ja työelämäkumppaneille tärkeitä jatkuvan oppimisen palveluita on runsaasti tarjolla.
Tarjoamme toisen asteen opiskelijoille – sekä lukiolaisille että ammatillista tutkintoa opiskeleville – kurkistuskursseja AMK-opintoihin. Kurkistuskursseilla opiskelijoilla on mahdollisuus ennakolta tutustua AMK-opetukseen ja sen arkeen.
Tutkintoa on mahdollista lähteä suorittamaan myös avoimen väylän kautta. Väylän kautta voi hakeutua tutkinto-opiskelijaksi AMK- tai YAMK-tasoisiin tutkinto-ohjelmiin siinä vaiheessa, kun tutkintoon hyväksyttävissä olevia sosiaali- ja terveysalan opintoja on suoritettu vähintään 55 opintopistettä (AMK) tai 25 opintopistettä (YAMK).
Metropolian avoin AMK.
Osaamisalueemme henkilöstön vahva ammattispesifinen erityisosaaminen ja laaja geneerinen työelämäosaaminen (esimerkiksi kielet, digitaalinen viestintä) takaavat laajan täydennyskoulutusvalikoiman samoin kuin mahdollisuuden pitkäkestoiseen työelämäkumppanuuteen. Erikoistumiskoulutusta olemme järjestäneet esimerkiksi audionomeille vuosien ajan.
Tutustu Metropolian täydennyskoulutukseen.
Palautteita täydennyskoulutukseen osallistuneilta
Työelämän englanti
Opettajan opetustyyli oli rento. Hän osasi korjata ja ohjata oikeaan hienovaraisesti. Vaikka olisi mennyt miten väärin, hän rohkaisi yrittämisestä.
Hyvä, innostava ja kannustava opettaja sekä rento ja avoin ilmapiiri ryhmässä! Lisäksi oli erittäin tärkeää, että opettaja puhui pääasiassa vain englantia ja juuri oikeanlainen sanasto, josta hyötyä työhöni. Hienot uudet tilat Metropolialla.
Kouluttaja oli mahtava ja kurssi hyvä. Oli ihanaa päästä keskustelemaan englanniksi eri sosiaalipuolen työtehtävissä olevien kanssa. Hyvä, että vain englantia käytettiin kurssilla, ei suomea ollenkaan.
Opettajan asenne ja paneutuminen opetukseen ja opetuksen monipuolisuus.
Diabeteshoitajan täydennyskoulutus
Lähipäivien anti. Opiskelutoverien kanssa verkostoituminen. Hoitajien luennot olivat erityisen hyviä. Oman opiskelu ja prosessiajattelun kehittyminen opintojen aikana. Tiedonhaku osaaminen syveni.
Monipuolinen koulutuskokonaisuus ja se ettei kaikki opetus ollut pelkästään luentojen kuuntelemista.
Joustavuus. Useimmiten tehtävänannot ovat olleet selkeitä ja helppoja.
Saadut eväät uuden opiskeluun ja uudet näkökulmat tutkimus- ja kehittämistyöhön