Sisältö
- Neuroanatomian ja -fysiologian perusteiden yhteys aistitiedon käsittelyyn
- Sensorisen integraation teoria osana lapsen toimintakykyä (mm. aistisäätelyn ongelmat ja aistipohjaiset motoriset vaikeudet.)
- Aistitiedon käsittely sensomotoristen perusvalmiuksien kehityksen perustana ja normitettujen ja strukturoitujen menetelmien käyttö arvioinnissa.
- Aistitiedon käsittelyn merkitys lapsen toimintakykyyn osallistumisen ja suoritusten tasolla.
Koulutus sisältää SPM 2-arviointimenetelmän käytön ja tulkinnan. Osallistujalla tulee olla koulutuksen aikana käytössään SPM 2 -käsikirja (ensisijaisesti pikkulapset, lapset), suomenkielinen liite sekä arviointimenetelmään liittyvät kyselylomakkeet . Vaihtoehtoisesti osallistuja voi hyödyntää SPM- ja SPM-P (Sensory Processing Measure/ Pre-school) -arviointimenetelmää koulutuksen aikana.
Koulutuksen opetuskieli on suomi, mutta koulutusmateriaali on osittain englanninkielistä.
Koulutuksen suorittaminen edellyttää osallistumista kaikkiin koulutuspäiviin sekä tehtävien toteuttamista hyväksytysti.