Kenelle?
Koulutus sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneista myynnistä ja asiakassuhteiden hallinnasta. Kurssille ei ole erityisvaatimuksia, mutta perustiedot markkinoinnista ja yritystaloudesta tukevat oppimista.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- Ymmärtää myyntitoiminnan roolin ja sen lisäarvon sekä yritykselle että asiakkaille.
- Tietää, miten myyntiprosessi liittyy asiakkaan päätöksentekoprosessiin.
- Hallitsee systemaattisen myyntitoiminnan menetelmät ja ymmärtää myyntikonseptin merkityksen.
- Tuntee teknisen tai B2B-myynnin roolin ja markkinoinnin, myynnin ja toteutuksen keskinäiset riippuvuussuhteet.
- Hallitsee neuvotteluprosessin.
- Tuntee arvomyynnin johtamisen ja asiakkuuden hallinnan osa-alueet ja käytäntöjä.
- Tuntee myyntiin liittyvät keskeiset teknologiset sovellukset.
Sisältö
Sisältö keskittyy modernin myynnin ymmärtämiseen, asiakaslähtöisyyteen, päätöksenteon prosesseihin ja teknologian rooliin myyntityössä:
- Miksi myyntityötä kannattaa opiskella
- Tekninen ja B2B-myynti
- Asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen ja asiakkaaseen vaikuttaminen
- Yritysten päätöksentekoprosessit toimittajien valinnassa
- Myyntikonsepti
- Asiakashallinta, neuvottelutaidot, asiakkuuksien johtaminen
- Myyntityötä tehostavat teknologiat ja sovellukset
- Myyjäidentiteetin rakentuminen
Ajankohta ja toteutustapa
Koulutus on 100% verkossa itsenäisesti suoritettava kurssi, jonka voi suorittaa omaan tahtiin. Ilmoittauduttuasi saat kurssin aloitusohjeet.
Hinta
Kurssi on maksuton.
Ilmoittautuminen
Tutustu ennen ilmoittautumista avoimen AMK:n opiskeluohjeisiin ja avoimen AMK:n maksu- ja peruutusehtoihin. Lisätietoa yleisistä ennakkovaatimuksista (kielitaito, opiskeluvalmiudet) löydät avoimen AMK:n sivuilta Kielitaito ja muut vaatimukset.
Lisätiedot
Osaamisaluejohtaja Janne Salonen,
janne.salonen [at] metropolia.fi (janne[dot]salonen[at]metropolia[dot]fi),
puh. +358 40 334 1150