Metropolian visuaalisen ilmeen ohjeisto: Kuvamaailma

Kuvamaailma: Rohkeasti Aito

Visuaalinen kuvaidentiteetti, joka tuo esiin korkeakouluyhteisön aidon hengen. Kuvissa korostuvat urbaani ja moderni toimintaympäristö, rehelliset hetket ja nuorekas energia – ilman tarpeetonta kiillotusta. Konsepti painottaa samaistuttavuutta, kokeellisuutta ja arjen todellisuutta, tuoden esiin opiskelijoiden ja tutkijoiden elämää aitona ja rohkeana. Kuvakonsepti puhuttelee sekä nykyisiä että tulevia opiskelijoita, tutkimusyhteisöä ja laajempaa yleisöä – kertoen rehellistä tarinaa Metropoliasta paikkana, jossa uskalletaan olla oma itsensä ja tehdä rohkeita kokeiluja ja luoda uusia ratkaisuja.

Esittely

Kuvamaailma on kaksitasoinen ja käsittää kriteerit brändi- ja taktisille kuville. Kuvamaailma on autenttinen ja välitön, samaistuttava aitoudessaan. Ei pyritä kaunistelemaan vaan näytetään todellisuutta.

Kuvissa käytetään salamaa ja keinovaloa, sommitelmat ovat spontaaneja ja yllättäviä – ei pönötystä, vaan aitoja hetkiä.

1. Brändikuvat

A) Opiskelijarekrytointi

B) TKI-, yritys- ja työelämä

2. Taktiset kuvat

C) Asiantuntijabrändäys

D) Kampukset & tilat

Brändikuvat

Brändikuvissa esiintyy samaistuttavia henkilöitä konteksteissa. Kuvia käytetään markkinoinnissa ja viestinnässä.

Liikkuva kuva

Liikkuva kuva käsittää sekä videokuvan ja animoinnin.

Videokuvalle on leimallista käsivaralla kuvaaminen ja mukana tilanteessa oleminen. Visuaalisesti videokuva rinnastuu brändivalokuviin.

Animoinnissa hyödynnetään animoitua typografiaa ja ilme-elementtiä, joka skaalautuu rytmikkäästi. Ilme-elementin sisällä voidaan näyttää videokuvaa tai brändikuvia, jotka voivat myös olla kevyessä liikkeessä.

Kysyttävää kuvamaailmaan liittyen?

Ota yhteyttä Metropolian viestintäpalveluihin osoitteeseen: marketing [at] metropolia.fi (marketing[at]metropolia[dot]fi)