Mitä brändi tarkoittaa?
Brändi on mielikuvien kokonaisuus, jonka liitämme yhteisöön, yritykseen, tuotteeseen, palveluun tai henkilöön. Tähän mielikuvaan vaikuttavat monet tekijät, havainnot ja kokemukset, jotka syntyvät ihmisten kohtaamisen, yhteisön toiminnan, palveluiden sekä viestinnän ja markkinoinnin kautta.
Parhaimmillaan brändi tuo huomattavaa lisäarvoa yhteisölle, sen palveluille ja tuotteille. Brändi erottaa meidät kilpailijoista ja kasvattaa myönteistä tunnettuutta ja mainetta. Hyvä brändi suojaa vaikeuksissa ja on vahva kilpailuetu.
Selkeä visuaalinen ilme ja identiteetti ovat tärkeässä asemassa brändin rakentamisessa. Onnistunut viestintä edellyttää yhdenmukaista markkinointimateriaalia, jossa jokainen viesti tukee brändiä.
Yhteinen Metropolia-brändi houkuttelee parhaat
- hakijat
- opettajat ja henkilöstön
- yhteistyökumppanit ja projektit
- työllistymismahdollisuudet valmistuville
Kaikki toimintamme synnyttää ja vahvistaa Metropolian brändimielikuvaa ja siten brändin rakentaminen on vaativaa ja pitkäjänteistä työtä. Se on jokaisen metropolialaisen asia - joka päivä.
Kysyttävää brändiin tai visuaaliseen ohjeistoon liittyen?
Ota yhteyttä Metropolian viestintäpalveluihin osoitteeseen: marketing [at] metropolia.fi (marketing[at]metropolia[dot]fi)