Kouluympäristön arviointimenetelmä on oppilaskeskeinen haastattelumenetelmä, jolla arvioidaan, kuinka hyvin oppilaan edellytykset toimia vastaavat tietyn koulun olosuhteita. Kouluympäristön arvioinnin lähtökohtana on oppilaan oma näkemys ja kokemus hänelle tarpeellisista ja hyödyllisistä tuen muodoista ja ratkaisuista osallistumisen mahdollistamiseksi koulun eri toiminnoissa. Arvioinnin tavoitteena on tunnistaa, miltä osin kouluympäristöä on mahdollista muuttaa, mukauttaa ja muotoilla tietyn oppilaan osallistumisen vahvistamiseksi koulussa.
Koulutuksen kohderyhmä
Tämä koulutus on suunnattu toimintaterapeuteille.
Koulutuksen sisältö
Kouluympäristön arviointimenetelmä tuottaa tietoa, jota voidaan hyödyntää suunniteltaessa tukea ja yksilöllisiä ratkaisuja kouluun. Tuloksia voidaan myös hyödyntää koulun lisäresurssien perustelemiseksi tai priorisoimisen perustana. Seuranta-arvioinnilla voidaan saada tietoa sellaisten toimenpiteiden vaikutuksista, jotka ovat suunniteltu kouluympäristön arvioinnin mukaan.
Tällä itsenäisesti suoritettavalla verkkokurssilla pääset perehtymään kouluympäristön arviointimenetelmään sekä menetelmän teoreettisen taustaan, joka perustuu:
- inhimillisen toiminnan malliin
- lapsen ja nuoren kuulemisen periaatteisiin oppilaslähtöisen arviointimenetelmän käyttämisen perustana
HUOM! Tähän koulutukseen kuuluu BAS-FI käsikirja, joka sinun tulee tilata erikseen tästä.
BAS-FI käsikirjan hinta on 180€. Osallistumismaksu verkkokurssille ja käsikirja laskutetaan erikseen.