Kouluympäristön arviointi BAS-FI – Oppilaan käsitys kouluympäristöstä

Tämä koulutus antaa valmiudet käyttää arviointimenetelmää, jolla tunnistetaan oppilaan oma näkemys ja kokemus hänelle tarpeellisista ja hyödyllisistä tuen muodoista sekä ratkaisuista osallistumisen mahdollistamiseksi koulun eri toiminnoissa. Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan!

Kesto
Ilmoitetaan myöhemmin
Ilmoittautuminen
Ilmoitetaan myöhemmin

Kouluympäristön arviointimenetelmä on oppilaskeskeinen haastattelumenetelmä, jolla arvioidaan, kuinka hyvin oppilaan edellytykset toimia vastaavat tietyn koulun olosuhteita. Kouluympäristön arvioinnin lähtökohtana on oppilaan oma näkemys ja kokemus hänelle tarpeellisista ja hyödyllisistä tuen muodoista ja ratkaisuista osallistumisen mahdollistamiseksi koulun eri toiminnoissa. Arvioinnin tavoitteena on tunnistaa, miltä osin kouluympäristöä on mahdollista muuttaa, mukauttaa ja muotoilla tietyn oppilaan osallistumisen vahvistamiseksi koulussa.

Koulutuksen kohderyhmä

Tämä koulutus on suunnattu toimintaterapeuteille.

Koulutuksen sisältö

Kouluympäristön arviointimenetelmä tuottaa tietoa, jota voidaan hyödyntää suunniteltaessa tukea ja yksilöllisiä ratkaisuja kouluun. Tuloksia voidaan myös hyödyntää koulun lisäresurssien perustelemiseksi tai priorisoimisen perustana. Seuranta-arvioinnilla voidaan saada tietoa sellaisten toimenpiteiden vaikutuksista, jotka ovat suunniteltu kouluympäristön arvioinnin mukaan.

Tällä itsenäisesti suoritettavalla verkkokurssilla pääset perehtymään kouluympäristön arviointimenetelmään sekä menetelmän teoreettisen taustaan, joka perustuu:

  • inhimillisen toiminnan malliin
  • lapsen ja nuoren kuulemisen periaatteisiin oppilaslähtöisen arviointimenetelmän käyttämisen perustana

HUOM! Tähän koulutukseen kuuluu BAS-FI käsikirja, joka sinun tulee tilata erikseen tästä.

BAS-FI käsikirjan hinta on 180€. Osallistumismaksu verkkokurssille ja käsikirja laskutetaan erikseen.

Hyödyt

Vahvistat

arvointiosaamisesi luotettavuutta ja vakuuttavuutta sekä oppilaskeskeistä näkökulmaa

Osaat

käyttää oppilaskeskeistä arviointimenetelmää ja hyödyntää lapsen tai nuoren kuulemisen periaatteita

Tunnistat

miltä osin kouluympäristöä on mahdollista muuttaa, mukauttaa ja muotoilla tietyn oppilaan osallistumisen vahvistamiseksi koulussa yhteistyössä koulun henkilökunnan kanssa

Kouluttajat

Ilmoittautuminen

Ilmoitetaan myöhemmin

Lisätietoja

Toimitus- ja peruutusehdot