Metropolia luopuu viestipalvelu X:stä
Metropolia Ammattikorkeakoulu lopettaa organisaatiotason viestinnän X-palvelussa. Päätös koskee Metropolian päätiliä (@Metropolia) ja Metropolian viestinnän tuottamaa sisältöä. Päätöksen taustalla on X:n kauan jatkunut vaikuttavuuden ja tavoittavuuden heikentyminen sekä kanavan muuttunut luonne.
Metropolian sisältöjen tavoittavuus ja sitouttavuus sekä seuraajien määrä X:ssä on laskenut merkittävästi vuosien 2022-2024 aikana. Vuonna 2024 kanavan kehitystä seurattiin — sitä ei suljettu mutta ei myöskään painotettu viestinnässä. Nykyisellään X ei tarjoa Metropolialle sopivaa kanavaa vuorovaikutteiselle keskustelulle ja kohderyhmien tavoittamiselle.
Monet toimijat, kuten korkeakoulut, julkishallinnon organisaatiot, järjestöt ja yritykset, ovat tehneet vastaavia päätöksiä vedoten X:n tarkoituksen katoamiseen, tulosten huonontumiseen sekä eettiseen kestämättömyyteen.
Metropolia panostaa viestintään kanavissa, jotka tukevat korkeakoulun brändiä ja viestinnän tavoitteita. Metropolialla on tilit LinkedInissä, Instagramissa, Facebookissa, YouTubessa sekä TikTokissa. Metropolian viestintä seuraa aktiivisesti sosiaalisen median kentän kehitystä ja tarkastelee olemassa olevien kanavien rooleja sekä uusien kanavien mahdollisuuksia osana korkeakoulun sosiaalisen median strategiaa.