Metropolian visuaalisen ilmeen ohjeisto: Brändifontit ja tekstityylit

Brändifontit ja tekstityylit

Metropolian typografia perustuu kolmen fonttiperheen hallitulle käytölle.

Metropolian viestintäpalvelut hallinnoi brändifonttien lisenssejä. Brändimateriaalit tuotetaan viestintäyksikössä tai sovittujen yhteistyökumppaneiden kanssa.

Tarjoamme yleiseen office-sovellukäyttöön Googlen ilmaisfonteilla toteutetut pohjat. Korvaavat fontit ovat visuaalisesti brändifonttien kaltaiset.

Otsikkofontti yleisissä pohjissa: Space Grotesk ja leipätekstifontti: Inter

Typografia

Fontteja käytetään oheisen ohjeistuksen mukaan.

Pääotsikon koko johdattelee muun typografian koon määritystä: pääotsikoista pyritään saamaan mahdollisimman isoja. Leipätekstien koon määritys sisällön laajuuden mukaisesti. Prosenttiluvut kuvaavat eri tekstitasojen suhteellista kokoa toisiinsa nähden.

Pyri pitämään otsikot lyhyinä ja napakoina – käytä tarvittaessa alaotsikkoa.

Älä kirjoita lauseita käyttäen VERSAALIKIRJAIMIA, se aiheuttaa huutavan vaikutelman.

Kysyttävää fontteihin tai typografiaan liittyen?

Ota yhteyttä Metropolian viestintäpalveluihin osoitteeseen: marketing [at] metropolia.fi (marketing[at]metropolia[dot]fi)