Metropolian visuaalinen ilme
Metropolian visuaalinen ilme koostuu:
- tunnuksen
- brändivärien
- brändifonttien ja typografian
- ilme-elementtien
- tiedon visualisoinnin ja ikonien
- sekä kuvailmeen
yhdenmukaisesta ja hallitusta käytöstä.
Suunnittelun periaatteet
Suunnitelua ohjaavat kolme tasoa, jotka määrittävät kohdevisuaalisuuden.
Kukin sovelluskohde toteuttaa jotain näistä tasoista ja suunnitellaan sen edellyttämin periaattein.
Bränditasolla operoidaan brändin avainvisuaalisuudella: brändiväreillä, slogan(e)illa ja ilme-elementeillä.
Esim. käyntikortit, esitysten kannet, roll-up.
Taustaväreinä brändivärit.
Taktisessa kommunikaatiossa korostuu kuvan/ videon ja leipätekstin rooli.
Esim. mainonta, esitteet, spesifi roll-up
Taustaväreinä lisävärit.
Puhtaasti informatiivisessa kommunikaatiossa käytetään rakennetta ja informaation hierarkia vahvistavia tekstikenttäelementtejä.
Esim. infonäytöt, kuvalliset tiedotteet.
Taustaväreinä lisävärit.

Kysyttävää visuaaliseen ohjeistoon liittyen?
Ota yhteyttä Metropolian viestintäpalveluihin osoitteeseen: marketing [at] metropolia.fi (marketing[at]metropolia[dot]fi)